Suomen Harmonikkaliitto

Ballone Burini

Aloittaja Harrastelija, 09-07-2021, 14:53:22

« edellinen - seuraava »

Harrastelija

Tulipa erikoinen harmonikka vastaan, merkki sinänsä ihan tuttu mutta pelillä on pituutta kokonaiset 60cm en tiedä kuka tai miksi tämmöisen on tilannut aikanaan, häkissä on kaiverrettuna nimi Pekka Kuivanen ja näppäinjärjestys/näppäimet myös alkuperäiset. Itse 190 pitkänäkin tätä joutuu soittaa pää hieman takakenossa.You cannot view this attachment.
"jos se ei ole rikki, täytyy tutkia miksi se toimii"

ftamt

Aha! Tämä tuli sinulle, kun halvalla sai. Ostin samalta myyjältä rappukahva Cooperativan samaan hintaan varaosiksi, koska pinnat on heikossa kunnossa. Siitä saa kuitenkin tärkeitä varaosia toiseen Cooperativaan. Mukava pelata näiden vanhojen soittimien kanssa
Toivo

Teme

On siinä soitinta kerrakseen. Kouvolalainen vierellä näyttää lasten soittimelta  ;D

Millainen ääniala BB:ssä on?
Weltmeister Supita, Paolo Soprani Professional Cassotto, Kouvolan Hopeahäkki casotto -79, Lasse Pihlajamaa Notes cassotto, Accordiola Camerano mussette, Kukkolan peli 50-luvulta, Sv Kujanen 50-luvulta, Joles Pelle Star -49

Viljo

Ohhoh. Näitä onkin useampi Suomessa. Mulle tuli joskus vastaan tämä yksilö: https://vapaalehdykka.net/harmonikkagalleria/kukkamalli-9/

Äänialaa oli muistaakseni joku runsas 5 oktaavia. Aika hirmu  ;D
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

1947

Tuo peli oli vielä keväällä minulla ja parivuotta takaperin oli samanlainen mutta väriltään Kultabrogari.Oli niin hemmetin iso että kun sylissä pidin niin ei takaa näkynyt kuin vähän silmiä ja otsaa.

Periskooppi

Taitaa olla seisten soitettavaksi tarkoitettu? Tuo kun oli pääasiassa tapanakin tuohon aikaan - eikä korkeudesta silloin liene niin paljon haittaakaan.