Suomen Harmonikkaliitto

Roland BK-7m moduli

Aloittaja jomppe, 04-04-2011, 16:55:23

« edellinen - seuraava »

jomppe

Millaisia kokemuksia on kertynyt  Rolandin BK-7m äänimodulista?
Jomppe

No niin - vuodet ovat vierineet ja kokemuksia on kertynyt.
Vuosia sitten hankin BK 7-m modulin Rolandin FR 2 digihaitarin kaveriksi. Kokemukset ovat olleet positiivisia. Vahvistimena on ollut Rolandin Cube-30, jossa on hyvä soundi tässä yhdistelmässä. Kaikenkaikkiaan hyvä kotisoitinpaketti, mikä ei häpeä esiintymistilanteissakaan. Mitään ongelmia ei ole esiiintynyt pitkähkön soittohistoriankaan aikana.
Jomppe

Pelle Jollasbo

Tavallisena harrastelija-kotihaitaristina ei minulla ole minkäänlaista kokemusta Rolandin BK-7m moduulista. Akustisen Bugarin lisäksi minulla on FR-3X hanuri ja sen takia olen seurannut keskustelua 'AFF- rolandsv-accordions' foorumilla. Tällä mainitulla foorumilla on viime aikoina keskusteltu paljon myös kyseisestä moduulista ja aiheesta on kymmeniä viestejä – mielipiteitä näyttää olevan sekä puolesta että vastaan. Käy Jomppe tutustumassa mainittuun foorumiin (jollei se ole entuudestaan tuttu). Foorumiin pitää kirjauttautua ennen kuin viestejä voi lukea tai osallistua keskusteluun.  Linkki AFF-rolands foorumiin:

http://launch.groups.yahoo.com/group/rolandv-accordions/?yguid=351178955

t. pelle jollasbo

Pelle Jollasbo

Lainaus käyttäjältä: jomppe - 10-04-2011, 12:28:25
Toinen kysymys on sitten komppipuoli, mikä tuntuu olevan kovasti pop-painotteinen. Käyttäjien kokemukset näyttävät olevan toistaiseksi melko vähäisiä, joten ehkä kaikkia ominaisuuksia ei vielä ole saatu kaivettua esille ja säätöjä kohdalleen.
Jomppe  

Olen ymmärtänyt, että moduulin mukana tulevien musiikkityylien lisäksi, on hankittavissa (ladattavissa) muitakin tyylejä jollei olemassa olevat riittä.
t. pelle jollasbo

Pelle Jollasbo

Lainaus käyttäjältä: jomppe - 11-04-2011, 09:02:09
Mutta asiasta toiseen. Millainen rooli digihaitarilla on soitoissasi? Myös minulla on höyryhaitari, jota soittelen pienessä harrastajaryhmässä. Kotona käýtän lähes aina digihaitaria.
Jomppe 

Aika lailla samanlainen on minullakin Rollen käyttö. Aänen ulostulo kuulokkeiden kautta ja säästän siten vaimon korvia - joskus niistä ikävistäkin harjoituksista (toistoja toistojen perään) ja väärinsoitosta. Eikä naapurit häiriinny vaikka soittaisi illalla myöhään niin kovaa kuin haluaa ja korvat kestää.

t. pelle jollasbo