Suomen Harmonikkaliitto

Tico Tico

Aloittaja Rokka, 18-01-2021, 16:29:29

« edellinen - seuraava »

Rokka

Tico ticoa kaivataan. Jos löytyisi esim. Könösen tai Vainion sovitus!
s-posti: [email protected]

pietrodeiro

Kyllä minulta tästäkin kappaleesta löytyy varmaan kymmenen erilaista versiota (on painettuja alkuperäisiä sekä myös käsinkirjoitettuja). Tosin tuollaiset esim. Viljasen tai Könösen käsinkirjoitetut sovitukset saattavat olla monille hiukan epäselviä (ja vaikeampia) luettavia ettei niistä helposti primavista jutuiksi ole. 

Muistelisin myös että pääsääntöisesti E. Könonen ei tainnut itse kirjoitella noita sovituksiaan paperille vaan ne ovat usein jonkun muun aikalaisen tekemiä/kopioimia.

Nyt en ehdi myöskään työstää noita käsikirjoituksia nuotinnusohjelmilla siisteiksi versioiksi tai scannerilla tiedostoiksi, mutta kännykällä saa helposti kuvia joita voin kyllä lähettää.

Tässä olisi jollekin näppärälle tietokoneen käyttäjälle/nuotinnusohjelmistojen hallitsijalle hyvä jobi tehtailla noista kymmenistä käsikirjoitus tai kopiomapeista tunnettujen soittajien sovituksia selkeäpään muotoon.

jope53

Hei! Laitoin valokuvasta rustatun version.
Terv. Jope

maestro

Olen muutaman niitä sellaisia käsin tehtyjä selventänyt musescore-ohjelmalla,on siinä hommaa,jotkut äänet pitää tarkastaa soittamalla. Tuo tico tico on muistaakseni jossain,käsin tehty. Könönen soitti pääasiassa Viljasen sovituksia,siis aika paljon,ei kaikkia..
"kouvolanpeli" Cassotto 50,"kultahäkki"maestro-58,roland fr-3sw

kallek

Mulla on muutama sovitus (mm. Könösen). Ne kyllä löytyy ihan paikkakunnan kirjastosta, eli ei niitä kauheasti tarvitse haeskella.

pietrodeiro

Ohessa joitain esimerkkejä tuosta Viljasen "sovituskäsialasta", ja näyttää siltä että 1950 – 60 luvulla tehdyt ovat olleet "selkeämpiä" kuin 1970 – 80 luvulla tehdyt sovitukset. Toki käsiala muuttuu ajan myötä mutta kyllä noissa myöhemmissä (ja varsinkin jazz jutuissa) näkyy myös soinnutuksen variaatioiden muuttuminen.