Suomen Harmonikkaliitto

Hyviä varaosakauppoja?

Aloittaja rm_wispila, 09-06-2010, 17:30:54

« edellinen - seuraava »

rm_wispila

Mistä satunnainen omatoimivirittelijä saisi hankittua varaosia?

Tietenkin ns. hyvät pelit kannattaa huollattaa ammatti-ihmisillä  ;)

Netistä löytyy haulla monia erilaisia varaosakauppiaita, mutta mikä noista olisi asiallinen?
Mieluiten Euroopasta, niin ei tarvitse tullien kanssa pelailla.

Lähinnä olisi tarvetta erikokoisille nahkoille, vahahommiakin olisi kiinnostusta harjoitella, sekä korjailla noita pieniä metallisosia kuten paljekulmia tai solkia.

Kapulakieli - rumpalien oma kieli.

squeeze

Charlie Marshall:
http://www.cgmmusical.co.uk/
Olen tuolta hommannut joskus pientä tarvikketta.
Luukinen Accordions offers a full line of fine handcrafted custom made accordions.

ftamt

Palkeenkulmia voit saada Suomestakin. Olen ottanut talteen ehjät kulmat risoista palkeista,
koska vanhat kulmat sopivat väriltään vanhojen kulmien sekaan.Minulla 7 erilaista kulmatyökalua jopa poikkikulmiakin varten. Valitettavasti aikani on rajallista, enkä ole alan yrittäjä. Hätätapauk-
sessa olen kuitenkin tehnyt kavereille joitakin kulmia, joita ei muualta ole ollut saatavilla.Muut
tarvikkeet on tullut hankittua kavereiden kautta Italiasta tai olen ostanut Amerikan matkoillani.
USA on ollut viimeisiä maita, josta saa rautakaupoista vanhanajan kromattuja,niklattuja tai
messinkiruuveja 1½ tuumaan asti. Mitkään ei ole niin vihattavia ruuveja, kuin ristipäiset ruuvit
harmonikoissa. Niiden kannat eivät kestä montaa ruuvausta auki ja kiinni, varsinkin tiukoissa
reissä. Nekin kuuluvat kertakäyttökulttuuriin ja on ilmeisesti keksitty koneruuvausta varten.
Valitettavasti köyhän matkailijan budjekti on niin pieni, että kovin paljoa tarvikkeita ei pysty
kerralla hankkimaan ja matkoja teen harvoin. Suomessakin oli vielä 1970-luvulla erittäin moni-
puoliset ruuvivalikoimat. Kokoja löytyi nuppineulan pään kokoisiin asti. Nykyään ruuvien maa-
hantuonti on melkein monopolisoitunut yhden saksalaisen toimittajan varaan. Niin on myös
valikoimat vähentyneet pelkästään yksivärisiin ristipäisiin koneruuveihin. Hienompiakin ruuveja
maailmalla tehdään, mutta vähäisemmän kysynynnän takia niitä ei myydä enää Suomessa. Mikä siinä onkin, että ennen kannatti kaikki ja nyt ei mikään? Kai se on voittojen maksimointi?
Toivo

rm_wispila

Toi brittiosoite vaikuttaa ihan asialliselta.
Saksalaisissa sivustoissa vähän tökkii tuo kieli, joutuu liikaa arvailemaan.

Itse olen satunnaisesti ostanut vanhoja ruuveja laatikoissa, kun on eteen sattunut.
Tasapäisiä sekä uppo- että senkkikannalla ja pienemmästä päästä.

Esim. Tampereella rakennuskirppiksellä on hylly, jossa on eri kokoja originaaleissa laatikoissaan.
Starkeista yms. näitä on turha etsiä..
Kapulakieli - rumpalien oma kieli.

mahu

Tilasitko tuolta mitää?

Kauankohan on toimitusaika ja paljonko kulut?

Ojiek

[email protected]
http://www.accordeontheek.nl/home_nl.asp

Varaosista

Mielestäni on ihan varteenotettava, monipuolinen paikka. Olen tilannut tuolta, Christiaan hoitaa homman siellä luotettavasti, kielenä käy englanti, saksa, ruotsi ja hollanti.

Noilla jo aika moni selviää.

Luotettavaa kaupankäyntiä.

Kannattaa katsastaa sivu.

Lycka till!

Ojiek

Ojiek

Varmistin että tuolla on edelleen varaosta myynnissä, ja sain vastauksen että homma toimii.
Valitettavasti suomen kielellä ei voi kommunikoida, mutta ainahan avunantajia lähipiiristä löytyy
ainakin englanninkielellä ja ehkä ruotsillakin - koska molemmat pelittää.
Tuo Christiaanin antama linkki vie suoraan varaosasivulle. Sieltä vain kyselemään ja e-maililla tulee vastaus auliisti. Sitten kun paketti on kasassa, maksu Sepa-maksuna kuluineen tilille,
4-5 pv ja paketti on kotona. Itse  ainakin olen tyytväinen tomintaan. Myös lutettava ja tarkka
kaveri.

http://www.dragspeloteket.se/library/modules/shop/categorie.asp?HID=8&IID=87

hälsningar
chrsitiaan

Yes all order under 2 kg. we can send for the shipment price from a little parcel 8,50 Euro.

You can look inside in our Online-shop: www.stringsandboxes.de

and direct make a order with E-Mail: [email protected]

But we sell not about over ebay.

Have a good day ...

Kind Regards
stringsandboxes
Martin Hartmann

(Toimii saksa/ engl.)

kallek

Ite oon ostanu Mannerjoen Viljolta iha sopuhintaan.

risto

Itsekin suosin kyllä kotimaisia yrittäjiä, jos vaan hinnat pysyvät kohtuullisina. Eräillä aloilla hinnat ovat täällä niin karanneet käsistä, että on ihan pakko taloudellisista syistä (ja tietysti myös siksi, että yletön kyniminen ottaa jo pannuunkin) etsiä toimittajia ulkomailta.

Suomessa kun on pienet asiakasmäärät toisaalta ymmärtää, että nostetaan hintoja, mutta minusta enneminkin pitäisi laajentaa sortimenttia ja aqsiakaspiiriä ja sitä kautta saada lisää myyntiä. Aika nopeasti hintojen kohtuuton hilaaminen ylös sattuu nyt internetin aikakaudella myyjän omaan nilkkaan.

Jambalaya

Hohnerin tehtaalta voi tilata varaosia ja työkaluja osoitteesta http://www.hohner.eu/index.php5?2398.