Suomen Harmonikkaliitto

Sivuston toiminta

Aloittaja risto, 01-01-2009, 12:26:01

« edellinen - seuraava »

TAA

Lainaus käyttäjältä: Juho - 03-01-2009, 06:58:00Lisäsin sisennystä sisäkkäisiin lainauksiin.
Kiitos, nyt on parempi!

Sitten toinen pikku juttu: Voisiko viikon ensimmäinen päivä olla oletuksena "maanantai" vaikka sen voi asetuksistaan muuttaakin?  – Ajattelen tällä niitä sivustolla vierailijoita, jotka eivät halua kirjautua; olemme kumminkin tottuneet kuukausikalentereissa siihen, että viikot alkavat maanantaista.
"Matka alkaa ensimmäisestä askeleesta."

Viljo

Lainaus käyttäjältä: TAA - 03-01-2009, 19:03:01
Sitten toinen pikku juttu: Voisiko viikon ensimmäinen päivä olla oletuksena "maanantai" vaikka sen voi asetuksistaan muuttaakin?  – Ajattelen tällä niitä sivustolla vierailijoita, jotka eivät halua kirjautua; olemme kumminkin tottuneet kuukausikalentereissa siihen, että viikot alkavat maanantaista.

Valitettavasti asetuksissa, tai edes ohjeissa, ei ollut vaihtoehtoa tämän asetuksen muuttamiseen yleisellä tasolla. Jokainen joutuu siis itse vaihtamaan kalenterista viikon aloittavan päivän itse.
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

TAA

Voisiko tuon Code -tagien väliin tulevan tekstin fontti-koon saada hieman suuremmaksi, vai voiko sen itse jotenkin säätää? Katso esimerkiksi:

http://www.vapaalehdykka.net/forum/index.php/topic,25.msg340.html#new

t. TAA

Viljo

Katson, voinko muuttaa perusasetuksia. Tarvittaessa voit vaihtaa fontin kokoa tekstivärivalikon viereisestä valikosta (a ja pystysuuntainen nuoli)

Lisäys: Muutin koodia-painikkeen fonttia hieman isommaksi. Lainaustekstit ovat edelleen pienenä fonttina, mutta liekö tätä tarve muuttaa, koska lainaus löytyy aina aikaisemmasta tekstistä?

TAA

Lainaus käyttäjältä: Viljo - 22-01-2009, 14:46:15
Tarvittaessa voit vaihtaa fontin kokoa tekstivärivalikon viereisestä valikosta (a ja pystysuuntainen nuoli)
Joo – normaalissa viestin tekstissä tuo toimii, mutta ei näytä toimivan Koodia -laatikossa.  :(

Lainaus käyttäjältä: Viljo
Lisäys: Muutin koodia-painikkeen fonttia hieman isommaksi.
Jostain syystä ei mitään vaikutusta minun näytölläni. – Ehkä liian pieni lisäys?

Lainaus käyttäjältä: Viljo
Lainaustekstit ovat edelleen pienenä fonttina, mutta liekö tätä tarve muuttaa, koska lainaus löytyy aina aikaisemmasta tekstistä?
Ei tarvitse muuttaa; lainausteksteissä on riittävän suuri fontti. :)

Viljo

Siis.. lainaustekstissä ja koodi-tekstiosiossa oli sama fonttikoko. Nyt koodikentän fonttikoko 2 px suurempi kuin perustekstin. Vähän härmäkkä fontti siis..

TAA

Lainaus käyttäjältä: Viljo - 22-01-2009, 15:52:43
Siis.. lainaustekstissä ja koodi-tekstiosiossa oli sama fonttikoko. Nyt koodikentän fonttikoko 2 px suurempi kuin perustekstin. Vähän härmäkkä fontti siis..

Asia OK!

P.S. Muutin tuolla viestissä käyttämäni  code-tagin pre-tagiksi; sopii ehkä paremmin noihin sormitusesimerkkeihin ja muutenkin. :)

TAA

Huomasin sattumalta, että jos joku on muokannut viestiään (kirjoittamatta siis uutta), niin sen näkee kun klikkaa näkyviin esimerkiksi alueen "Nuottiteline" otsikkoa.
   Jos joku on muokannut viestiään edellisen käyntisi jälkeen, viestiketjun otsikossa näkyy sininen nappi  Uusi, jota klikkaamalla pääsee tarkastelemaan viestiä. – Hienoa!

Oletan, että nappi näkyy myös jos viesti on (todella) uusi. :)

olli

"
Lainaus käyttäjältä: olli - 02-01-2009, 14:13:33
Tervehdys Viljo!
Ajattelin ottaa uuden sivupersoonan!
Varmaan suomenkielinenkin etusivu kohta toimii.  Ei liene kohtuullista, että käyttäjä vaihtaisi selainta?
Pikkujuttu etusivulta:  Miksi sulla on kuvassa pianokahvan kone?
"
Tämä oli meikäläisen ensimmäinen kommentti tammikuussa 2009 tänne vapaalehdykän foorumille! ;)
Olen ollut erittäin innostunut ottamaan kantaa asioihin harrastelijasoittajan näkökulmasta.  Olen saanut paljon uutta tietoa - voi jos tällainen foorumi olisi ollut jo 1980-luvulla hankkiessani ensimmäisen haitarini (Grandioso) ;D  Olisi varmaan tullut vältettyä monia virheitä ;)  Kiinnostus suomalaiseen harmonikkamusiikkiin ja erilaisiin soittimiin ei ole laantunut vuosien vieriessä.  Otan edelleenkin kantaa aktiivisesti niin kauan kun virtaa riittää :D
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!