Suomen Harmonikkaliitto

JUPITER

Aloittaja pianohessu, 19-08-2015, 06:33:50

« edellinen - seuraava »

pianohessu

Ollessani tässä kerran virallisena katupoikana tapasin henkilön joka kertoi omistavansa Jupiterin. Oli hankkinut sen jo parikymmentä vuotta sitten. Kyselin kaikkea mahdollista ja mahdotontakin mutta juttuahan riitti. Onko täällä -HALOO!!!! -ketään jolla on kokemusta kyseisestä harmonikkamerkistä? Soittokokemusta tai teknistä sellaista.

Löin vähän arpaa mihin osioon tämä teksti tulisi lähettää, mutta arvatenkin vedin väärin - kuten aina.

Viljo

Minulla taitaa olla yksi tai kaksi Jupiteria ollut työpöydällä tässä menneinä vuosina. Pientä teknistä tietoa siis on siitä mallista. Onko jotain erityistä mielessä?
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

accordionist

Itselläni on venäläinen melodiabasso, mutta ei jupiter. Hyvä soitin, mutta jupitereissa on PALJON paremmat äänet. Vaikka kielet on minun harmonikassa huiput, lopullinen soundi tulee kuitenkin puu materiaalin kautta. Jupitereissa käytetty ilmeisesti kuusipuuta aika lailla. Zontan tekemä on minun haitari. Italialaisissa mahtaa olla parempi tuo tekniikka puoli, mutta itse henkilökohtaisesti tykkään enemmän tuosta itänaapurin tekeleestä. Ja tuo Zontan tehdashan on valko-venäjällä jos oikein tarkkoja ollaan, mutta venäjä ku venäjä.