Suomen Harmonikkaliitto

Lopputyö tekeillä harmonikansoittajista

Aloittaja mrasanen, 04-03-2016, 11:06:32

« edellinen - seuraava »

mrasanen

RytmiHarmonikka- blogi - Eväitä harmonikkaharrastajan reppuun - rytmiharmonikka.blogspot.fi

olli

Menestystä vaan.  Olen kuitenkin aikalailla skeptinen näiden uskomushoitojen suhteen :P
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

Giulietti

Lainaus käyttäjältä: olli - 04-03-2016, 16:36:07
Menestystä vaan.  Olen kuitenkin aikalailla skeptinen näiden uskomushoitojen suhteen :P

Samoin! Onhan näitä jos jonkinlaista enkelihoitoa ja muuta erikoista. Jos haluaa estää soittamisesta tulevia rasitusvammoja, tärkeimpiä asioita on oikea soittoasento ja liikunta.

mrasanen

Kalevalainen jäsenkorjaus perustuu ihmisen anatomian tuntemiseen ja lihasten ja nivelten manuaaliseen liikkuvuuden lisäämiseen. Täysin verrattavissa siis hierontaan tai manuaaliseen fysioterapiaan. Tämä on myös tieteellisillä tutkimuksilla todettu. Henkien johdatukselle tai sulka päässä tanssimiselle tässä ei ole sijaa.
Tervetuloa tutustumaan, niin ei tarvitse epäillä ja olla kuulopuheiden varassa.
RytmiHarmonikka- blogi - Eväitä harmonikkaharrastajan reppuun - rytmiharmonikka.blogspot.fi

maukka

Hyvät herrat, tämä ei ole homeopatiaa, vaan todellista aivojen ja sormien osaamista, kuten haitari entisöiminenkin. Olen itse saanut avun vastaavalta osaajalta.

Teme

Kalevalaisessa jäsenkorjauksessa ei todellakaan ole kyse mistään uskomus- tai enkelihoidosta. Tai jos näin on, niin siinä tapauksessa kaikki hieronta- ja fysioterapiahoidot menevät samaan kategoriaan.

Itselläni selkäongelmat alkoivat noin 20 vuoden iässä. Kävin useammallakin lääkärillä jolloin länsimäinen lääketiede diagnosoi että vasen jalkani on sentin lyhyempi ja selkäkivut johtuvat tästä. Sain kehotuksen käyttää vasemmassa kengässä tukipohjallista. No näin tein n. 17 vuoden ajan ja koko sen ajan kärsin jatkuvista selkäkivuista. Kävin näiden vuosien ajan usemman kerran fysioterapiassa ja hierojalla, mutta kivut vaan jatkuivat. Sitten työkaverikseni sattui tulemaan kaveri joka osasi mm. Kalevalaista jäsenkorjausta. Kävin hänen luonaan ja heti ensimmäisellä hoitokerralla hän selkäni ja jalkani tutkittuaan totesi, että jalkani ovat samanmittaiset, mutta lantioni on vinossa, mistä johtuu se, että vasen jalka vaikuttaa lyhyemmältä. Selkäkivut siis johtuivat hänen mukaansa lantion virheasennosta ja länsimaisen lääketieteen opein määrätty tukipohjallinen piti tehokkaasti huolen siitä että lantioni myös pysyi virheasennossa koko tämän ajan. Työkaverini väänsi lantioni ja si-niveleni oikeaan asentoon ja kehotti lopettamaan pohjallisen käytön. Oli ehkä yksi elämäni viisaimmista päätöksistä kuunnella häntä, heitin pohjallisen pois ja sen jälkeen selkäkivut ovat olleet historiaa. Vaati kolme hoitokertaa että lantio ja si-nivel alkoivat pikkuhiljaa pysyä oikeilla paikoillaan, mutta siihen loppuivat selkäkivut. Ja se hoito ei todellakaan ollut mitään uskomushoitoa vaan siinä hoitaja käytti ihan kovaa fyysistä lihasvoimaa jotta sai lantioni ja si-niveleni paikoilleen. Olen hänelle ikuisesti kiitollinen.
Weltmeister Supita, Paolo Soprani Professional Cassotto, Kouvolan Hopeahäkki casotto -79, Lasse Pihlajamaa Notes cassotto, Accordiola Camerano mussette, Kukkolan peli 50-luvulta, Sv Kujanen 50-luvulta, Joles Pelle Star -49