Suomen Harmonikkaliitto

MYYNTI-ILMOITUKSET

Aloittaja pianohessu, 30-04-2015, 11:26:35

« edellinen - seuraava »

pianohessu

Hep

Oletteko panneet merkille miten useassa hanureiden myynti-ilmoituksessa on instrumentti väärin päin? Osa johtunee kuvakulmasta, mutta siellä on selvästi "vasenkätisiä hanureita" myynnissä. No, vanhan neurootikon silmään tuollainen tietysti käy.

Mielenosoituksellisesti ohitan kaikki ne ilmoitukset lukematta. Kostoksi.

olli

En nyt kosta, mutta saman olen pannut merkille.  Oikea haitaristi osaa ottaa kuvat oikeasta näkökulmasta :P
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

Johan

Olen tavannut myös harmonikkoja jotka on sijoitettu laukkuunsa kahvapuoli laukun saranapuolelle ja usein niiden ilmoituksissa on lukeut: "Myydään viisirivinen pianohaitari" ja soittimen kuva on sitten ollut ylösalaisin ilmoituksen jatkona. Eikä tämä ollut mikään Wappujuttu vaan tosielämästä eikä ole tullut vastaan vain kahta kertaa vaan useammin.
Siinä annetaan kyllä ostajalle joko tarkoitusella tai ilman tietynlainen signaali;-))

Johan

tahvo

Ei niitä välttämättä kannatta heti ohittaa :)

Itse olen jopa ostanut hanurin joka oli ilmotuksen kuvassa väärinpäin. :) Aikas vähän soitettu ja hyväkuntoinen kouvolan hopeahäkki cassotto.. Myyjä tosin ei ollu itse hanuristi, vaan tytär myi kuolleen isänsä hanuria..  Ja hyvän pelin sainkin.!

olli

Näinhän monesti on.  Kuolinpesästä löytyy harvinaisuuksia, joita pesänselvittäjät eivät itse osaa arvostaa.

Minnekähän minunkin pelini päätyvät - no vasta lähestyn 69 vuotta!
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

Johan

Lainaus käyttäjältä: tahvo - 30-04-2015, 20:43:42
Ei niitä välttämättä kannatta heti ohittaa :)

Itse olen jopa ostanut hanurin joka oli ilmotuksen kuvassa väärinpäin. :) Aikas vähän soitettu ja hyväkuntoinen kouvolan hopeahäkki cassotto.. Myyjä tosin ei ollu itse hanuristi, vaan tytär myi kuolleen isänsä hanuria..  Ja hyvän pelin sainkin.!

Onnittelut kaupasta! Mainitsinhan juuri, että myyjä antaa teitynlaisen singnaalin ilmoituksellaan;-))

Johan

PaRisto

Moro,
minkäs teet... Tartuin myynti-ilmoitukseen ja ostin L'armonica Stradella Specialin. Ulkopuolelta hyväpeli, sisällä ja näppäimissä laiteltavaa. Vai pitäisikö kilauttaa Kosken Aarnelle numeroon 246 kun on laittanut mainoslaatan soittimeen... Oliskohan takuu huoltoja vielä saatavilla
PaRisto

poikkikulma

Minulta on jäänyt noita viestejä väliin lukematta kun en aina ehi kaikkee lukea , taas tässä lueskelin noita jääneitä juttuja ja luin tästä Harmonikkojen asettelusta kuvissa . Paras kuva minkä minä olen nähny myynti ilmoituksessa on ollut Kouvolan uusio Kravatista kun siinä on se Kravattikuvio palkeessa niin palje oli asennettu takaisin väärinpäin siis ylösalaisin jolloin se kravatti seisoi päällään palkeissa meinasin laittaa viestiä myyjälle jotta onkohan tuo koottu maanantaipäivänä hee  oli se vähäsen metkan näköinen . Paristo tehnyt hienon löydön kaunis harmonikka , onko sinulla taito itse  kunnostaa Harmonikkoja en nyt muista oletko aikasemmin kertonu  . Joo kyllä noita ilmootuksia on väliin miten päin sattuu kun kokemattomat laittaa niitä näytille . Sitte usein kun jostain vanhasta Harmonikasta kyselee tietoja kun löytää ilmoituksesta erästäkään en saanut millään ymmärtämään kielipenkeistä kielistä miten ne näkee ja missä ne on että voisi saada vaikka kuvan niiden kunnosta , läpistä ja kaikesta muusta sain kuvia mutten niistä kielipenkeistä ei osannut vissin avata sitten harmonikkaa eikä ollut yhtään perillä harmonikasta . Oli niin kaukanakin vielä etten viitsiny lähteä ajamaan katsomaan jäi sitten siihen koko juttu .
Kaikenlaisia sattumuksia on tullut eteen joskus . Näitä kuolinpesien Harmonikkoja on nyt alkanut löytyä tämän tästä niitä on varmaankin vielä lukematon määrä komeroissa piilossa . Eräskin vanha pariskunta maaseudulla omisti Viipurin Kukkamallin vaimon isän jäljiltä ja isäntä olisi ollu halukas siitä tekemään kauppaa mutta emäntä ei millään eikä kumpikaan tiennyt Harmonikoista mitään ne vain usein halutaan säilyttää vaikka niillä ei mitään osata tehdäkään . Saas nähdä mitä kaikkee vielä putkahtaa esiin kun seurailee hee  :)
Mauno  :)