Suomen Harmonikkaliitto

Näppäimet

Aloittaja pillimees, 11-07-2015, 13:37:45

« edellinen - seuraava »

pillimees

Moro! Elvistellään vähän. Haluisin vaihtaa omani kouvolan casoton,pianomalli, valkoiset näppäimet mustiksi! Mistähän päin voisi kysellä? Kouvola ei kai paljon tehnyt koko mustalla koskettimilla olevia pianomalleja. Muistikuva sellainen et olisin nähnyt joskus Raimo Roihalla sellaisen? Kunhan kyselen.

Johan

Katsele harmonikkaliiton sivuilta yhteystietoja henkilöistä jotka tekevät harmonikkojen huoltoja ja korjauksia ja kysele sitten heiltä, tai sitten esim Carinilta Italiasta.

Uskon, että Kouvolan hopeahäkin koskettimisto on mitoitukseltaan sellainen, että siihen kyllä pinnat saattavat löytyä. Noiden vanhempien pelinen kanssa on ollut hieman ongelmia, yhteen olen sentään onnistunut  valkoiset helmiäispinnat löytämään, mutta tälläkin hetkellä minulla on kaksi projektia joista toiseen pitää saada parin valkoisen koskettimen pinta ja toiseen kaikki valkoisten kosketinten pinnat sekä pari mustaa kosketinta. Molemmat ovat vanhoja -30 luvun italianoja.
Pitkällisen etsinnän jälkeen onnistuin löytämään 2mm valkoista sellulloidilevyä yhdeltä
soitinrakentatajalta ja siitä aijon niitä ruveta tekemään. Se on se viimeinen konsti jos pintoja ei muuten löydy. Kyseiset projektit ovat vielä "jonossa" eikä aivan ensimmäisenä. Materiaalin työstämistäkin pitää hieman ensin  tutkia, jotta oikeat menetelmät löytyvät.

Minä olen tuon Roihan pelin kuvan lisäksi nähnyt yhden Kouvolan hopeahäkki casoton jossa oli musta koskettimisto. Sitä myytiin jokus viime syksynä ja myyjä väitti sen olevan ainoa musta kahvainen Kouvolan casotto ja se oli tehty erikoistilauksena. Hinta oli pilvissä ja myyjä ihmetteli, kun kerroin tuosta Roihan casotosta. Minun piti käydä se kuvaamassakin, mutta jonkin kiireen takia se jäi valitettavasti tekemättä.

Onnea pintojen etsintään, kerro jos onnistut sopivat löytämään.

Johan

pillimees

Kiitti vinkeistä! Kunhan lomilta palailen alan perehtymäänn asiaan.
Ilmoittelen sitten miten homma edistyy..!
Näyttää noita,pianolaudalla olevia Kouvolalaisia,olevan aika kitsaasti myytävänä. Tuotanto ei vissiin ollut näitten osalta kovin runsasta ja ken sellaisenn omistaa ei halua siitä luopua..luulisin!