Suomen Harmonikkaliitto

Paras aika soittamiseen jne. ?

Aloittaja kultakala, 26-01-2015, 02:03:45

« edellinen - seuraava »

kultakala

Mihin vuorokauden aikaan soitatte/harjoittelette?
Huomasin, ettei mun oikeastaan kannata treenata päiväsaikaan. Silloin on paljon muitakin ajatuksia mielessä, eikä keskittyminen yhteen asiaan täysillä oikein suju. Illalla aavistuksen väsähtäneenä&rentoutuneena uppoutuminen asiaan kuin asiaan onnistuu helposti ja kappaleetkin edistyvät nopeammin. Jotenkin pahimmat estot lähtevät ja samalla kärsivällisyys ja luovuus lisääntyy. Tämän huomaa myös itse valmiiden kappaleiden soittamisessa. Ei kylläkään saa olla varsinaisesti väsynyt, sitten ei onnistu enää mikään.
Monet pianonsoittajatkin aloittavat jo aamulla treenin, itse en omalle kohdalle osaa kuvitella sellaista ihmettä  :D
Soitatteko te Sibeliusta? -En, haitaria vaan!

EP

Lainaus käyttäjältä: kultakala - 26-01-2015, 02:03:45
Mihin vuorokauden aikaan soitatte/harjoittelette?
Huomasin, ettei mun oikeastaan kannata treenata päiväsaikaan. Silloin on paljon muitakin ajatuksia mielessä, eikä keskittyminen yhteen asiaan täysillä oikein suju. Illalla aavistuksen väsähtäneenä&rentoutuneena uppoutuminen asiaan kuin asiaan onnistuu helposti ja kappaleetkin edistyvät nopeammin. Jotenkin pahimmat estot lähtevät ja samalla kärsivällisyys ja luovuus lisääntyy. Tämän huomaa myös itse valmiiden kappaleiden soittamisessa. Ei kylläkään saa olla varsinaisesti väsynyt, sitten ei onnistu enää mikään.
Monet pianonsoittajatkin aloittavat jo aamulla treenin, itse en omalle kohdalle osaa kuvitella sellaista ihmettä  :D

Kyllähän se usein yöllä on se paras aika soittaa ja muillekin musiikillisille töille, silloin on rauhallista ja ajatukset koossa.
Aamu myös kun herää virkeänä, hyvin nukutun yön jälkeen niin tekee mieli heti soittaa.

olli

Minä otan haitarin syliini yleensä iltapäivällä - eläkeläisenä voi valita sopivan ajan.  Aamu menee kahvitellessa, lehtiä lukiessa, aamutelevisiota kuunnellessa.  Sitten rutiineihin kuuluu kaupassa käynti - siis ihimisten ilmoilla päivittäin.  Niinpä iltapäivä on aikaa harjoitella ja soitella :D
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

mahu

Voi pääsispä jo eläkkeelle :)

olli

Lainaus käyttäjältä: Marko - 28-01-2015, 17:16:55
Voi pääsispä jo eläkkeelle :)
No, niinhän sitä sanotaan toisaalta, että eläkeläisenä ne kiireet vasta alkavatkin ;)  Olen vaimoni ja tyttäreni "maksuton taksikuski".  Sanon heidän pyyntöihinsä, että laitapa kalenteriin!  No niitä merkintöjä sitten siunaantuu aika paljon.  Harvat päivät ovat kalenterista puhtaita ;D
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

Teme

Kyllä soittelut menee aina sinne illan lopulle ja alkuyölle. Siinä vaiheessa kun muksut on saatu nukkumaan voi alkaa miettiä soittohommia. 21-00 välillä yleensä soittelen suunnilleen pari tuntia kerrallaan. Aika menee soittaessa niin nopeasti että tuntuu että vasta otti haitarin syliin ja sitten pitääkin jo lopettaa. Väsyneenä soittamisesta ei kyllä tule mitään, ei kulje ajatus eikä sormet.
Weltmeister Supita, Paolo Soprani Professional Cassotto, Kouvolan Hopeahäkki casotto -79, Lasse Pihlajamaa Notes cassotto, Accordiola Camerano mussette, Kukkolan peli 50-luvulta, Sv Kujanen 50-luvulta, Joles Pelle Star -49