Suomen Harmonikkaliitto

digi-vekotin

Aloittaja maestro, 04-04-2017, 20:28:44

« edellinen - seuraava »

maestro

Tulipa sitten hommattua digi-hanuri,kun oli sopivan hintainen .... Kovasti olen ollut moista laitetta vastaan,mutta soittamis mahdollisuuksien vähiin käyminen edes auttoi. Nyt sitten voi soitella ja opetella toisten nukkuessa kuulokkeet päässä.....  :)
  Vekotin on Rolandin fr-3sb ja valkea väri....
"kouvolanpeli" Cassotto 50,"kultahäkki"maestro-58,roland fr-3sw

Teme

Onneksi olkoon hankinnasta!

Itsekin olen digikurttua harkinnut juuri samasta syystä mutta vielä en ole uskaltautunut ostamaan. Kerrohan kokemuksia kun pääset sinuiksi laitteen kanssa.
Weltmeister Supita, Paolo Soprani Professional Cassotto, Kouvolan Hopeahäkki casotto -79, Lasse Pihlajamaa Notes cassotto, Accordiola Camerano mussette, Kukkolan peli 50-luvulta, Sv Kujanen 50-luvulta, Joles Pelle Star -49

maestro

Alku vaikutelma on ainakin positiivinen.Palkeen säätö ei aivan miellytä,palkeen liike herkkyyteen vaikuttava säätö on 4-asentoinen joista 1 on lähes kiinni,eli todella raskas.4 asento löysä niinkuin väljä harmonikka..  Mielestäni saisi olla asento 2 ja puoli,olisi minulle mieluisin... Kosketushan on omanlaisensa,mutta kaikkea ei voi saada,jostain on tingittävä jotta voi soittaa "äänettömästi"....

maestro

Tein testi äänityksen,ääni vaihto ehtojahan on paljon.. Tässä yksi.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gH_V_g-tuQQ/youtube]

maestro

Tässä myös toinen,ääniä yhdistämällä...
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5i9gk5oVQVc/youtube]

olli

Lainaus käyttäjältä: maestro - 17-04-2017, 13:05:30
Tässä myös toinen,ääniä yhdistämällä...
https://www.youtube.com/watch?v=5i9gk5oVQVc/youtube]
Ei meinannu linkki toimia. Piti vähän muokata.  No aukesi.  Kuuntelin tuolla youtuubin puolella aluksi (olen tilaajasi siellä).  Hyvinhän tuo digipeli soi.  Lieneekö näppäinkosketus ja palkeen käyttö tulleet paremmaksi.  Aikoinaan kokeilin enkä tykänny.
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

maestro

Juu,ainakin tämä fr-3 on erilainen,kuin mitä aiemmin kokeilin fr-5 mallia. Palkeessa on säätöjä ainakin,näppäin tuntuma on huono,mut toimeen tulee. Soittimen omat kaiuttimet on surkeat,muuttaa äänen tosi huonoksi.Äänityksen tein kuuloke liitännän kautta.
Tällä kokemuksella,ainakin tämä malli menettelee "äänettömässä" soitto harjottelussa ihan hyvin.
Aion ottaa kesän harmonikka leirille Iisalmeen mukaan,saa halukkaat kokeilla.

Teme

Hyvinhän tuo tuntuu soivan. Ja sillä varmaan saa aika hienoja juttuja tehtyä jos on intoa.

Millainen tuo näppäintuntuma on kun kuvailit sitä huonoksi?
Weltmeister Supita, Paolo Soprani Professional Cassotto, Kouvolan Hopeahäkki casotto -79, Lasse Pihlajamaa Notes cassotto, Accordiola Camerano mussette, Kukkolan peli 50-luvulta, Sv Kujanen 50-luvulta, Joles Pelle Star -49

maestro

näppäintuntuma on samanlainen kuin tietokoneen napit.. Ei sellaista vastetta kuin oikeassa harmonikassa. Sellainen "löysä" ja kylläkin todella lyhyt. Mutta siihen tottuu. Nyt olen aloittanut opettelemaan sitä tangoa ,joka jäi 8v sitten kesken. Vainion Tango virtuoso. Intro on jo tullut mieleen.
Ja saahan sillä vaikka mitä jännää aikaiseksi kun opettelee,tosin kun itse kokeilen ,vaikka viulun ääntä,tulee yritettyä soittaa siten kuin oikeaa viulua,legatossa,joka minusta sopii viululle muutenkin.Sama huilujen ja torvien kanssa,hyvä soitto tulos vaatii asennoitumisen soittimen mukaan,jotta kuulostaa aidommalta.
  Olen sitä mieltä ,että ihan hyvä hankinta opetteluun ja yksin rauhassa soitteluun,silläkin oppii aina uutta soittamiseen.Hyvänä juttuna,voi ottaa saman kohdan niin monta kertaa kuin huvittaa,ei häiritse toisia...!

Teme

No tuo kuvaus kertoo aika paljon, jotain tämmöistä ajattelinkin. Mutta niinhän se on että lähes kaikkeen tottuu. Uskon että jos digihanuria havittelee niin varmaan ne hyvät puolet nousee ohi huonojen.

Pitääpä joskus jossain käydä testaamassa.

maestro

Sellainen juttu vielä,olen huomannut.Rolandilla soittamisessa pitää olla päättäväinen ja tietoinen mitä tekee,olla niinku isäntä soittimelleen.Ei meinaan soi jos ei käytä paljetta..
Eli jos arkailee palkeen kanssa,ääni on joko katkonaista tai ei tule ääntä lainkaan.... Palje on haastavampi kuin oikeassa harmonikassa....
Saahan sen tietysti asetuksissa vaaikka ilman palkeen liikuttamista äänen tulemaan,mutta minusta harmonikan soittoon se ei sovi.. Palje tekee soittoon enemmän kuin moni luuleekaan....