Suomen Harmonikkaliitto

Harmonikkaristeily 2014

Aloittaja Viljo, 24-02-2014, 15:36:29

« edellinen - seuraava »

Viljo

Noniin - pian on taas harmonikkaristeilyn aika. Kirjoittelin blogissani noin vuosi siten risteilystä ja jälkimaku jäi silloin hieman karvaaksi. En vielä silloin tiennyt, että haluanko lähteä uudestaan risteilylle. Kello on kuitenkin kaikunut SHS-tekijätiimille ja nyt on selvästi aloitettu muutostyön tekeminen parempaan suuntaan. En tiedä mitä kaikkea ollaan uudistamassa, mutta asenne on oikea. Muutosta parempaan halutaan.

No - tietämättä siitä, että onko seuraava kerta entistä parempi, niin itse pyrin antamaan oman panokseni asiaan (kun kerran pyydettiin). Messukannella paluumatkalla on minun ja Marko Tikan yhteinen show. Voipi olla tietorikas, jopa hauska ja humoristinen elämys tulossa ;-)

Tässä linkki ohjelmaan: http://www.satahamesoi.fi/File/53/harmonikkaristeilyn-2014-ohjelma.pdf

Mitä mieltä kattauksesta?
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

olli

Kiitän ohjelmasta, en ole kuitenkaan itse tulossa.  Jaan tietoa eteenpäin ;)
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

mlut

On selkeesti monipuolisempi paketti kuin aiemmin. Yksittäisiä harmonikantaitajia omine tyyleineen, duoja, open stage, soitinrakennusluento. Myös sunnuntai-illan konsertti elokuvamusiikin ympäriltä esitellee hienosti harmonikan monipuolisuutta. Hyvä!

mlut

Olen monesti risteilyyn liittyen pähkäillyt sitäkin, miksei siellä voisi olla myös piristäviä opetussesioita. Ihan musiikin ja harmonikansoittamisen perusteista (sävellajit, intervallit, sormitus, soittimen rakenne, soittimen valinta,...) ja myös pitemmälle menevää (kappaleiden rakenne, soinnutus, bassopuolen elävöittäminen,....).  Eikä niiden välttämättä tarvitsisi ihan valtavia ihmismääriä liikuttaa ja sopivia tiloja luulisi laivalta löytyvän. 

Viljo

Konferenssikannen huoneita saa jaoteltua väliseinin ja yläkerrassa on mielestäni ollut väljähköä. Uskoisin, että jos kysyntää on, niin tiloja löytyy varmasti käyttöön. Ei huono idea!

eikkajuhani

Risteilyohjelmahan vaikuttaa ihan lupaavalta, luulen että monille on kiva elämys !
   Kuitenkin pienituloisen eläkeläisen budjetille saattaa olla liian hinnakas reissu, lieneekö missään mainittu tuon itse risteilyn perushintaa ?   ::)  :o :(

eikkajuhani
Onnellinen on se joka omistaa toimivan hanurin...tai jopa pari...

Viljo

Kaikki hintatiedot löytyvät http://www.satahamesoi.fi/index

Eilen tulleessa Hanuri-lehdessä oli myös juttua tulevasta risteilystä ja sen ohjelmasta.

eikkajuhani

Tuoltapa tuota tietoa löytyikin, ihan mukavasti !!  Kiinnostaa, kiinnostaa !!... :) ;) Tarkistetaan huomisen lotot vielä ja niin, tän illan `Eurojakpotti` Sitten lähetään Hanurikaupan kautta, risteilylle....kjeh, kjeh... ;)

eikkajuhani
Onnellinen on se joka omistaa toimivan hanurin...tai jopa pari...

Viljo

Tänään on sitten lähtö. Pyrin twiittamaan hieman hastageilla #SHS #accordion #akkordeon ja sitten saatan käyttää myös @satahamesoi'ta.

Viljo

Nyt pamahti uutinen.

http://yle.fi/uutiset/silja_europa_seilaa_australiaan__tietaa_tyopaikkojen_katoamista/7366900

Tämä tarkoittaa siis sitä, että ensi vuoden risteilyn osalta käytänteet muuttuu. Tai ainakin laiva. Voipi tulla mielenkiintoiset hetket seurata mitä tapahtuu.

Johan

Veikkaan, että "baltian kuningatar" on paatti jolla risteillään ja risteilyn hinta tuplaantuu, sillä tehdään sitten "tasonnosto" automaattisesti. Sama koskee varmasti myös Folklandia risteilyä joka myös on aikaisemmin ollut Euroopalla.
Lippuja lienee jo varattu ainakin jälkimmäiseen, jos aikaisempi käytäntö on vallalla. Harmonikkaristeilyä olen vältellyt, mutta Folklandialla olen käynyt, 2014 jäii väliin, kun lähtö siirtyi Helsinkiin.

Johan

Melodix

Nyt olisi kyllä hyvä "sauma" palauttaa risteily Turku-Tukholma  -välille.

Johan

Lainaus käyttäjältä: Melodix - 05-08-2014, 17:59:42
Nyt olisi kyllä hyvä "sauma" palauttaa risteily Turku-Tukholma  -välille.

Kaverille kans´, joten monikossa risteilyt;-)

Johan

Melodix

JEEE ! !  Risteily palaa Turku-Tukholma -reitille, eikun mukaan... ;)