Suomen Harmonikkaliitto

Mikä haitari?

Aloittaja olli, 21-12-2013, 14:35:34

« edellinen - seuraava »

olli

https://www.youtube.com/watch?v=f3pjnrmzc3k
Dallapén kuvassa on pianopelillä soittava henkilö.  Nimi ei tule mieleen.  Eniten kiinnostaa tuo peli.  Siis joko tuohonkin aikaan tehtiin noita "kaarevia" pianolautoja?
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

Maniskamies

Käyttäjä näkyy poistaneen videon, joten näkemättä jäi.
Miles Davis aikanaan totesi: "Jos soitat väärän äänen, toista se kolme kertaa, niin se on jazzia."

Hyvin armollista meikäläistä kohtaan tämä näkökulma!

Johan

Lainaus käyttäjältä: olli - 21-12-2013, 14:35:34
https://www.youtube.com/watch?v=f3pjnrmzc3k
Dallapén kuvassa on pianopelillä soittava henkilö.  Nimi ei tule mieleen.  Eniten kiinnostaa tuo peli.  Siis joko tuohonkin aikaan tehtiin noita "kaarevia" pianolautoja?

Kerro Olli lisää mistä ajasta tarkemmin ottaen on kysysmys?

Kyllä noita kaarevia pianokahvoja on ollut useilla merkeillä -30 luvulla, äkkiä luetellen Hohnerilla oli useitakin malleja viimesimmät ehkä -38 paikeilla, Paolo Sopranillakin minulla on jostakin -38 paikkeilta yksi kuva ja Scandalliltakin useita malleja joiden iästä ei ole ihan tarkaa tietoa, mutta veikkaan, että lähempänä -20 ...-30 luvun vaihdetta.
Kuten joskus aiakisemmin kerroin, olen himoinnut ko. tyyppistä peliä piikupojasta asti ja 52 vuotta kestäneen etsinnän jälkeen sain selalsien kokoelmaani 11.9. kuluvana vuotena.
Se on Honerin Organetta IV vuodelta 1938 ja yksi silmäteriäni.

Pedrolla on näkynyt silloin tällöin Giulietin retro peli jossa on kaareva kahva, olen sellaista kysellyt muutamai vuosia sitten, ja saamani tiedon mukaan niitä on tuotu suomeen 2kpl.

Mikäli aihe kiinnosta voin piistää kuvia tulemaan sähköpostitse niistä "kauhukahvamalleista" josita minulla on kuvat.

Johan

ftamt

Eino Kullervo Katajavuorella oli 1930-luvun puolivälissä Cooperarivan tekemä kaarikava. Luultavasti tämä ja muut italialainet tehtaat tekivät näitä hyvin pieniä sarjoja. Saksalaiset tekivät niitä enemmän, koska näitä näkee, mutta italialaisia ei.
Toivo