Suomen Harmonikkaliitto

Uusi foorumi

Aloittaja olli, 11-05-2014, 17:26:53

« edellinen - seuraava »

olli

FB on monipiippuinen juttu.  Itse vähän vierastan linkityksiä sinne tai sieltä.  Youtuubi toimii hyvin myös tännepäin, jos haluaa laittaa mieleistään haitarimusiikkia.  Olen itse ollut vähän varovainen, en ole kaikista tykkäämistäni youtuubin videoista linkkejä tänne laitellut (FB:hen kylläkin).  Meinaan, ettei tästä foorumista tule pelkkien youtuubivideoiden kommentointifoorumi.  Se ei palvelisi tätä haitariporukkaa.  Mielestäni tämä haitarifoorumi on toiminut hyvin (todistaa, että harmonikkaliiton vastaava oli mielekästä lakkauttaa).  Myynti- ja ostopuolen toimintaa voi mielestäni kehittää (linkit näihin sivustoihin huutonet, torifi, sun muut, mutta jos niitä olisi mahdollista rajoittaa vain musiikkiin liittyviin tuotteisiin).
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

Viljo

Joo. Nyt täytyy välillä tuota kirjaakin kirjoitella, eikä vain tänne palstalle. Tutkailen näitä edellä mainittuja asioita tässä hiljalleen.

Edit: Tsekkasin tämän sivuston myös mobiilisti ja hyvin toimii. Ensisijaisesti tulee selkeä tekstiversio ja sitten jos haluaa, niin voi klikkailla tähän graafiseen versioon. Taustakuvaa siinä ei näy, vain tekstikentät. Kirjautumista kännykän kautta en kuitenkaan kokeillut.
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: olli - 18-05-2014, 22:29:28
FB on monipiippuinen juttu.  Itse vähän vierastan linkityksiä sinne tai sieltä.

FB-postauksen linkittämisessä tänne ei kai olekaan mitään järkeä.

Ja sitten se jos täällä olevaa postausta voisi jakaa FB:ssä, sehän on jokaisen oma päätös jos näkee jonkun jutun täällä niin kiinnostavana että haluaa jakaa sen FB-kavereille (ja kenties sitä kautta houkutella heitä tänne). Jaathan Olli Youtube-videoita FB:ssä. Joku toinen jakaa kiinnostavia uutisia tai blogikirjoituksia.

Enpä tiedä käyttäisinkö itse tuota. Olen nyt tässä vain keskustelemassa siitä miten tämmöinen FB-kytkös voisi toimia. Jossakin nettipalvelussa on kiinnostavaa sisältöä, jäsenet jakavat sitä FB:ssä ja sitä kautta löytyy uusia kiinnostuneita.

Lainaa
Myynti- ja ostopuolen toimintaa voi mielestäni kehittää (linkit näihin sivustoihin huutonet, torifi, sun muut, mutta jos niitä olisi mahdollista rajoittaa vain musiikkiin liittyviin tuotteisiin).

Se pitäisi olla nimenomaan rajattu haitarijuttuihin. Ja kun ne tulevat ulkopuolisilta saiteilta, niin niitä tuskin voi suoraan kopioida tänne, vaan jossakin saisi näkyviin listan johon tulee linkit + vähän tekstiä josta näkyy mistä on kysymys. Linkkiä klikkaamalla pääsee näkemään alkuperäisen ilmoituksen. Lista päivittyisi jatkuvasti.

Tämänkin heitän nyt vain ajatuksena. Homma on toteutettavissa mutta työläs, siksi en ole ollenkaan varma kannattaako tänne alkaa semmoista tekemään. Mutta jonain iltana kunhan mun kirjahomma on ohi (ts. tämän viikon jälkeen) koodaan demon tuosta.

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Viljo - 19-05-2014, 09:05:29
Joo. Nyt täytyy välillä tuota kirjaakin kirjoitella, eikä vain tänne palstalle.

Mulla on mun kirjan viimeinen oikolukukierros menossa. Hankalin homma on hakemiston tarkistus. Olin kyllä laittanut tekstiin XE-koodeja joista hakemisto syntyy automaattisesti, mutta kyllä se näin syntynyt hakemisto pitää vielä itse tarkistaa, korjailla ja parannella. Ja tähän on annettu aivan liian vähän aikaa. Seuraavaa kirjaa tehdessä pitää alusta asti kehitellä hakemistoa siinä rinnalla: mitä asioita haluaa sinne, miten järjestettynä ja mitkä kohdat minkäkin asian alle. Ja ehkä hankkia kunnon työkalu tuohon hommaan. Henkilöt on helppo juttu, mutta asiahakemisto on työläs mutta tärkeä, kun sen avullahan ne jotka hakevat jotain tietoa, löytävät ne tärkeät kohdat kirjasta.

htoyryla

Viljo kirjoittaa Ylläpito-alueella että videolinkit pitää jatkossa postata Hanurivideot-ketjuun.

Tähän asti olen itse ainakin postannut videolinkin siihen ketjuun, johon se asian puolesta kuuluu. Mulla ei ole tapana postata muuten vain videoita. Video voi koskea tietynlaista haitaria, uutta mallia tai valmistajaa, haitarin valmistusta, puhdistusta, korjausta, soittotekniikkaa. Soittoringissä näytettä soittoteknisestä ongelmasta, johon tuli kommenttia. Sävellysketjuunkin taisi tulla video. Jos tämä nyt tarkoittaa että johonkin ketjuun/keskusteluun luonnostaan kytkeytyvät videolinkit pitää nyt panna hanurivideoihin, ja itse ketjussa/keskustelussa sitten viitata että käykää katsomassa hanurivideoista, niin hankalaksi menee. Ei kiitos.

Voin kyllä käydä itse poistamassa kaikki postaukseni joissa on videolinkki, mutta tuommoiseen en rupea.

Jos tämä automaattinen youtube-upotus nyt aiheuttaa tämmöisiä paineita, niin huono homma. Pelkkä teksti ei aina riitä, on hyvä kun voi jatkaa kuvalla, äänellä tai videolla. 

Viljo

Äh. En nyt tuota tarkoittanut vaan sitä, että ao. ketju ei jatku tuossa osiossa. Sen takia sen lukitsinkin sen ketjun. Harmonikkavideoketjut eivät kuulu ylläpidon tiedotusalueelle. No - käyn selkiyttämässä sitä pyyntöäni. Muutoin videot ja linkit kuuluvat ihan sinne, missä niitä tarvitaan.

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Viljo - 20-05-2014, 15:48:38
Äh. En nyt tuota tarkoittanut vaan sitä, että ao. ketju ei jatku tuossa osiossa. Sen takia sen lukitsinkin sen ketjun. Harmonikkavideoketjut eivät kuulu ylläpidon tiedotusalueelle. No - käyn selkiyttämässä sitä pyyntöäni. Muutoin videot ja linkit kuuluvat ihan sinne, missä niitä tarvitaan.

Näin oletinkin, mutta kun menit kirjoittamaan niinkuin kirjoitit...

olli

Multa on mennyt varmaan ohi tuo Viljon "lukitus".  Itsekin laitan linkin youtuubista siihen ketjuun, mitä haluan videolinkillä elävöittää ;)  Näin mielestäni homma toimii hyvin.  Ei liene mitenkään hyvä sivuston kannalta, että linkit johtaisivat tuohon FB:n harmonikkaryhmän tyyliin.  Siellähän jaetaan niitä "youtuubihelmiä" muiden haitaristien kuunneltavaksi.  :D

olli

No nyt tarkistin ;)  Oma moka, eli huono idea taisi ollakin.  Viljo voisi poistaa sen aihealueen ja mun viestini, itse en sitä pois saa ;D  Uusi ehdotus olisi se, että voisi täsmentää: "jäsenen omat videot" - se olisi siis vain ns. omille tallenteille oleva ketju - ei kaikille youtuubista linkitetyille.  Ne youtuubin linkit sitten aiheeseen sopiviin keskusteluihin.  Mitäs tähän sanotte? :P

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: olli - 20-05-2014, 16:23:52
No nyt tarkistin ;)  Oma moka, eli huono idea taisi ollakin.  Viljo voisi poistaa sen aihealueen ja mun viestini, itse en sitä pois saa ;D  Uusi ehdotus olisi se, että voisi täsmentää: "jäsenen omat videot" - se olisi siis vain ns. omille tallenteille oleva ketju - ei kaikille youtuubista linkitetyille.  Ne youtuubin linkit sitten aiheeseen sopiviin keskusteluihin.  Mitäs tähän sanotte? :P

Tuommoisen "jäsenten omat videot" -ketjun voi toki luoda, mutta ei sekään ole hyvä periaate että kaikki omat videot pitää sinne laittaa. Sävellysketjuun tuli siihen keskusteluun sopivia videoita minulta. Sekoavat sormet -ketjuun näytettä miten ne sormet menevät, oikein tai väärin.

Semmoisia juttuja, olivat sitten tekstiä, videota, kuvaa tai ääntä, jotka luonnostaan liittyvät johonkin ketjuun, ei kannata alkaa muualle ohjata. Mutta on hyvä jos on paikka semmoisille omille videoille jotka eivät liity mihinkään keskusteluun tai aiheeseen. Sitten tietysti voisi olla paikka myös kokonaan omatekoisille kappaleille, erikseen omaa soittoa esittelevistä videoista. Mutta ketjujahan voi luoda kuka vain.

olli

Välähti! ;) Onhan se aihealue "Ovi lavalle", sinnehän voisi niitä omia aikaansaannoksiaan linkittää! 8)

maestro

Tästä sivustosta kysymys..
  Mikä on hanuri joka näkyy sivun "pohjalla" ?? Kouvolan valmistama??
"kouvolanpeli" Cassotto 50,"kultahäkki"maestro-58,roland fr-3sw

Viljo

Lainaus käyttäjältä: maestro - 28-05-2014, 23:45:46
Tästä sivustosta kysymys..
  Mikä on hanuri joka näkyy sivun "pohjalla" ?? Kouvolan valmistama??

Juu. Oy Harmonikan valmistama Uusin malli.

Viljo

Videolinkitys korjattu, melkein. Sen verran tässä mentiin ojasta allikkoon, että Vimeo-tagit eivät toistaiseksi toimi. Nyt kuitenkin saatte laitettua videon viestiinne sekä linkkinä että videona. Jos haluatte videona, niin klikatkaa kirjoituskentän yläpuolelta Youtube-painiketta ja laittakaa linkki tagien väliin.