Suomen Harmonikkaliitto

Dokumenttivideo

Aloittaja Pelle Jollasbo, 13-05-2013, 22:58:12

« edellinen - seuraava »

Pelle Jollasbo

Mielenkiintoinen, noin tunnin mittainen, dokumenttivideo. Pari suomalaista mahtunut mukaan. Ja onhan siinä paljon historiaakin. Tässä linkki:

https://www.youtube.com/watch?v=FWujDmEHvHs&feature=share

terv. pelle jollasbo

olli

Vilkaisin pätkiä.  Vaikutti mielenkiintoiselta.  Täytyy katsoa ajan kanssa, kun kesto on melkein tunnin ;)  Katsoin nyt illalla koko ohjelman, aika mielenkiintoinen kokonaisuus - eihän tuntiin kaikkea perusteellisesti mahdukaan.
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

ftamt

Oli hyvä dokumentti. Helmi Harringtonin olen tavannut kaksi kertaa hänen harmonikkamu-seossaan Wisconsinissa. Olen myös tavannut Frankie Yankowickin hänen konsertissaan ja olen ostanut levyjä Henry Doktorskilta. Olen nähnyt Myron Florenin soittoa livenä myös.
Oli mukava nähdä ohjelmassa tuttuja kasvoja.
Toivo

olli

Suomalaisista olisi voinut mukana olla muitakin kuin Matti Rantanen ja Kimmo Pohjonen. ;)
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

Pelle Jollasbo

Niinpä, mukaan olisi kyllä mahtunut muitakin suomalaisia. Helmi Harringtonilla  on kovin suomalaiset etunimet (Helmi Hanni) mutta lienee syntynyt Saksassa. Ehkä hänellä on sukujuuria Suomeen. Toivo tietänee paremmin.

terv. pelle jollasbo

ftamt

Helmi Harrington kertoi olevansa täysin saksalaista sukua. Saksalaisilla on muitakin suoma-
laisille tuttuja etunimiä, kuten Leo ja Hannes ja on niitä muitakin.Myös ruotsista on tullut
etunimiä Suomeen, koska näiden maiden kanssa ollaan oltu kanssakäymissä jo satoja vuosia.
Nyt viime vuosikymmeninä etunimiä on lainattu englanninkielisistä maista. Nyt jo kuolleen tätini etunimi tuli Amerikasta ja hänet nimitettiin siellä olleen serkkunsa mukaan Meimiksi (Mayme). No tämä menee pois varsinaisesta aiheesta, mutta tällaista yleistietoakin on mukava harrastaa.
Toivo